3 februari 2011

Goudlokje en de 3 beren op bezoek in de nijntjesklas...











 Na het bereiden van de 'berepap'(rijstpap) werd het smullen als de beren.Ieder mocht daarna het eigen bordje afwassen en afdrogen.
Wat deden we nog meer?
° we beluisterden het sprookje verschillende keren, telkens anders: verteld zondere visuele steun, met prenten, met figurines en in decor.
° we stempelden Goudlokjes krullen en de zachte berenvacht.
° we oefenden de ruimtelijke orientatie adhv een liedje: de plaatsbegrippen.
° we turnden met stoeltjes.
° we vergeleken en ordenden beren-stoelen van klein naar groot.
° we sorteerden volgens grootte.
° beren in de poppenhoek, beren in de bouwhoek, beren in de taalhoek, beren overal!
° we deden weer kinderyoga: de beer en de slang kwamen erbij!
Het was een berenleuk thema!

1 opmerking:

  1. Lena kon het verhaaltje thuis helemaal navertellen. En de berenpap vond ze super!

    BeantwoordenVerwijderen